Isnin, 24 Mac 2008

*movies*

Untuk hari nie.. aku nak buat summeries untuk movies yang da aku tgk.. (ini pendapat aku le yerk).. :D


THE GOLDEN COMPASS
Ha.. citer nie.. terrrrrrrrrrrramat la aku suke.. kekekekeke.. 2x woo aku tgk citer nie kat wayang.. and aku rase nak beli dvd citer nieh.. Loreck Benerson.. hehehehe.. love this moviess~!!! -S.G.T.B.E.S.T-




AH LONG PTE LTD
Ha.. cite nie memang besh~!! memang lawoks giler.. kekeke.. sampai skrg aku bleh terbayang2 macam mane si lelaki tu berjalan.. and aku rase bangga sebab even cite nie keluaran singapore pon.. die gunekan malaysia (90% agaknyer) tuk pengambaran.. and.. die tunjukkan citer2 and kisah2 mengenai perangai ah long (memukul, membunuh) and seorang wanita yang juga leader kumpulan kongsi gelap nak transformkan group dier kepada cara meminta bayaran daripada peminjam yang lebih efisyen dan aman.. aku saran kan pegi tengok.. sure nak pecah perut.. (and mase tgk nie pon.. aku n sidi jer malay.. yang len smue chinese :D) - B.E.ST-




The Spiderwick Cronicles
tuk this movie.. citenyer ketengahkan soal jampi menjampi.. tapi tuk bebudak yang baru nak mengalami transform ke alam fantasi.. agak syok gak.. jalan citer die pon okeh.. tapi aku x pandai ler nak komen sebagai seorang pngkritik profesional.. yang aku bleh cakap.. cite nie.. -N.O.T.B.A.D-





DR. SEUSS' HORTON HEARS A WHO
well, cite nie best.. bukan sebab die karton (walaupon memang sbb cartoon)..tapi sebab nilai kemanusian yang ditunjukkan oleh seekor gajah (Horton).. dan berkat kesabaran dan kemanusiaan Horton, akhirnya Who ( sekumpulan serangga) dapat idup dengan aman di dalam dunia mereka (yang mereka x pernah tau yang merekaidup di dalam sepalit debu di atas bunge).. bleh bayang x bertape keciknyer serangge tuh.. hehehe.. xder la rase rugi beli tiket.. :P
-B.E.S.T-






10,000 BC
wokeh.. tuk cite nie.. not bad la jalan cerita dier.. even xder la thrill sgt .. but still kite rase suasane zaman sebelum masihi tuh..tapi NARNIA lagi besh.. kekekeke.. but.. kalo ade lebih thriller.. maybe lagi besh..-N.O.T.B.A.D-



Tiada ulasan: